LIDL HELLAS – Στρατηγική Social Media Lidl Hellas

 

Τα τελευταία δύο χρόνια η Lidl Hellas έχει προβεί στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής Social Media, στο πλαίσιο της εξωτερικής της επικοινωνίας προς τους διάφορους Stakeholders όπως είναι, για παράδειγμα, οι πελάτες, οι πιθανοί πελάτες, οι καταναλωτές εν γένει, αλλά και οι προμηθευτές. Για τις ανάγκες της διαφημιστικής καμπάνιας «Αξίζει και Φαίνεται», η οποία βασιζόταν στην ιδέα πως ό,τι αξίζει, φαίνεται και η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία έχει πολλά καλά να δείξει, δημιουργήθηκαν θεματικές ενότητες ανά κατηγορία προϊόντων, π.χ. φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, θαλασσινά και ψάρια, κρέας και πουλερικά, αλλά και αρτοσκευάσματα. Καθεμιά από αυτές τις θεματικές ενότητες χαρακτηριζόταν από συγκεκριμένες χρωματικές διακυμάνσεις και γραφιστικές απεικονίσεις (φρούτα και λαχανικά-πράσινο χρώμα-γκραβούρες διάφορων φύλλων, δέντρων, φρούτων και λαχανικών), που εντάχθηκαν σταδιακά και σε όλα τα εικαστικά που αναρτούνταν στην επίσημη σελίδα της εταιρείας στο Facebook (https://www.facebook.com/lidlgr/), η οποία από 396.587 «φίλους» έφτασε τους 493.794, ενώ μέσα σε διάστημα ενός χρόνου συγκέντρωσε 22.992.977 impressions, 95% local fans, 9,5% οργανική απήχηση και λίγο περισσότερο από 98% response rate.

 

 

Παράλληλα, στο κανάλι της Lidl Hellas στο Youtube (https://www.youtube.com/user/lidlhellas) με 10.137 subscriber, ανέβαινε ανά εβδομάδα μια θεματική ταινία, η καθεμιά από τις οποίες είχε ως στόχο να γνωρίσει στο κοινό τους προμηθευτές των προϊόντων που βρίσκουν στα καταστήματα και να τονίσει την ποιότητα και την ελληνικότητά τους. Εκείνη την περίοδο το Facebook και το Youtube ήταν τα μοναδικά Social Media κανάλια της εταιρείας. Εφόσον αυτά «ντύθηκαν» με το νέο λογότυπο της καμπάνιας «Αξίζει και Φαίνεται», αλλά και με τη γενικότερη αισθητική της, ήταν πλέον η στιγμή να ανοίξουν νέοι δίαυλοι επικοινωνίας με τον κόσμο των Social Media. Τον Απρίλιο του 2016 άνοιξε η επίσημη σελίδα της Lidl Hellas στο Twitter (https://twitter.com/Lidl_Hellas_?lang=en), η οποία για περισσότερο από ένα εξάμηνο φιλοξενούσε μόνο οργανικές αναρτήσεις, το κύριο θέμα των οποίων ήταν οι εβδομαδιαίες προσφορές, με στόχο να αφουγκραστούμε το κοινό αλλά και τις ανάγκες αυτού του νέου ιδιαίτερου καναλιού. Με αυξημένο ενδιαφέρον και συγκρατημένο ενθουσιασμό παρατηρούσαμε μέρα με τη μέρα την αποδοχή της Lidl Hellas από τον κόσμο του Twitter, με αποτέλεσμα μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο να γίνουν 125 tweets από την εταιρεία μας, 582 retweets από τους followers μας και να απαντηθούν άμεσα 138 ερωτήματα πελατών, ενώ στο σύνολο τα tweets της Lidl Hellas έφτασαν τα 4.643.417 impressions. Σήμερα η σελίδα μας στο Twitter αριθμεί 16.907 followers, οι οποίοι αλληλεπιδρούν σε καθημερινή βάση με τις αναρτήσεις μας.

 

Το επόμενο βήμα της στρατηγικής Social Media προέβλεπε την είσοδο της Lidl Hellas στο Instagram. Τον Μάιο του 2016 έγιναν οι πρώτες αναρτήσεις με τη μορφή “puzzle” καθώς η μία εικόνα συμπλήρωνε. Στη συνέχεια οι αναρτήσεις περιορίστηκαν σε μία την ημέρα και το ύφος του νέου καναλιού διαφοροποιήθηκε αμέσως από τα υπόλοιπα social media. Διατηρώντας τον ίδιο τόνο στη «φωνή» με την οποία απευθυνόμαστε πάντα στο κοινό κοινωνικών δικτύων, επιλέξαμε να εναρμονιστούμε πλήρως με τη φύση του περιεχομένου του Instagram ως μέσου αλληλεπίδρασης με τους χρήστες, απορρίπτοντας έτσι οποιαδήποτε ανάρτηση περιείχε τιμές προϊόντων και εβδομαδιαίες προσφορές. Έτσι οι δύο λέξεις που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν μέχρι και σήμερα το περιεχόμενο της σελίδας της Lidl Hellas στο Instagram (https://www.instagram.com/lidl_hellas/?hl=en) είναι η «έμπνευση» και το «κίνητρο». Κίνητρο για δημιουργία κάτι απλού και συνάμα ποιοτικού, κάτι ευφάνταστου και ταυτόχρονα οικονομικού, κάτι το οποίο εύκολα θα βρει κάποιος στο κοντινότερο κατάστημα Lidl και θα φτιάξει μόνος του ή με παρέα στο σπίτι του. Το προφίλ μας στο Instagram μετά από 375 posts, 54.860 interactions, 100% οργανικό περιεχόμενο και μόλις ένα διαγωνισμό, αριθμεί 11.800 followers, κάτι που μας κάνει να προσπαθούμε ακόμη περισσότερο γι’ αυτού του είδους την αλληλεπίδραση με το συγκεκριμένο κοινό.

 

Θέλοντας να προχωρήσουμε με την ολοκλήρωση της στρατηγικής των social media, η Lidl Hellas υπήρξε η πρώτη εταιρεία στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα που δημιούργησε λογαριασμό στο Snapchat (https://www.snapchat.com/add/lidlhellas) τον Ιούνιο του 2016 με αφορμή το fashion show “We love summer” που πραγματοποιήθηκε στο Golden Hall. Για το σκοπό αυτό συνεργαστήκαμε με την fashion blogger Έλενα Γαλίφα, η οποία έκανε take over του προφίλ μας για μια ολόκληρη ημέρα, παρουσιάζοντας στο κοινό του προφίλ μας στο Snapchat μοναδικό περιεχόμενο πίσω από τη σκηνή, τάσεις της μόδας και μοναδικούς συνδυασμούς ρούχων από την καλοκαιρινή μας κολεξιόν. Αυτή ήταν μόνο η αρχή! Στη συνέχεια, θέλοντας να εντάξουμε στο περιεχόμενο του συγκεκριμένου καναλιού μοναδικό υλικό που δεν συναντάται πουθενά αλλού, δίνοντας το αίσθημα της μοναδικότητας και της αποκλειστικότητας σε όσους επιλέγουν να μας ακολουθήσουν εκεί, «ξεναγήσαμε» μέσω του Snapchat το κοινό μας στο πρώτο κατάστημα Lidl Νέας Γενιάς, του «δείξαμε» σκηνές από γιορτές για το προσωπικό της εταιρείας μας στο ευρύτερο πλαίσιο του employer branding και «επισκεφθήκαμε» Έλληνες προμηθευτές όπως ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου ΖΑΓΟΡΙΝ, αλλά και η εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ στο Κιλκίς, προκειμένου να γνωρίσουμε τις διαδικασίες που ακολουθούνται πριν φτάσουν επιλεγμένα προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων μας.

 

Η ανταπόκριση του κόσμου στην αρχικά συγκρατημένη μας απόφαση να εντάξουμε το πρωτοποριακό και ανερχόμενο αυτό κανάλι στη στρατηγική επικοινωνίας της Lidl Hellas μας δικαίωσε από πολύ νωρίς και ήδη σήμερα ο αριθμός των ανθρώπων που μας ακολουθούν και παρακολουθούν τις ιστορίες μας αγγίξει τους 1.600. Παρά τον καθαρά οργανικό χαρακτήρα αυτού του καναλιού και όλων των ιδιαιτεροτήτων που αυτό συνεπάγεται, η διατήρηση του προφίλ μας αποτελεί πάγια στρατηγική απόφαση με στόχο τον αιφνιδιασμό των ακολούθων μας και την παρουσίαση μοναδικού, διασκεδαστικού και πιο χαλαρού περιεχομένου.

 

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα του σήμερα, όπου μια εταιρεία λιανεμπορίου τροφίμων καλείται να προσαρμόσει το ποικίλο και συχνά ετερόκλητο περιεχόμενό της στις ανάγκες των κοινωνικών δικτύων με στόχο πάντα τη διαρκή αλληλεπίδραση με το κοινό της, η Lidl Hellas καταφέρνει μέσα από συντονισμένες δράσεις να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις καθημερινές προκλήσεις και να βγει νικήτρια καθώς το social sentiment του brand βελτιώνεται διαρκώς. Έτσι τα social media, εκτός από ένα ακόμη κανάλι διαφήμισης των προϊόντων, λειτουργούν ως δίαυλος επικοινωνίας διπλής κατεύθυνσης με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ως πρώτη γραμμή αντιμετώπισης μιας επικοινωνιακής κρίσης αλλά και ως κανάλι εξυπηρέτησης πελατών κατατάσσοντας όλες τις σελίδες μας στις μεγαλύτερες και πιο ενεργές του κλάδου σε όλη τη χώρα.

 

 

Direction Business Network
Μ. Ασίας 43, 152 33 Χαλάνδρι,
Τηλ: 210 77.12.400, Fax: 210 77.85.097
E-mail: info@direction.gr
Στείλτε μας email