CARREFOUR ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

PHOTO 1

Πρότυπο Κατάστημα CARREFOUR ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ στο Μαρκόπουλο Αττικής –  Ένα Κατάστημα όπως το ονειρεύονται οι καταναλωτές…

Το 2013, η Μαρινόπουλος Α.Ε. ανέλαβε μια σημαντική πρωτοβουλία με έναν  δύσκολο και σημαντικό στόχο: Να συμμετάσχει σε μία έρευνα που θα είχε ως στόχο να χαρτογραφήσει τους λόγους για  τους οποίους οι καταναλωτές επισκέπτονται τα καταστήματα σουπερμάρκετ, έτσι ώστε να σχεδιάσει ένα κατάστημα όπως ακριβώς το ονειρεύονται!

Υλοποίηση

Η Μαρινόπουλος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ELTRUN, ξεκίνησε μια έρευνα για το αγοραστικό «ταξίδι» των καταναλωτών, με στόχο να διερευνηθεί η ιδανική επίσκεψη σε supermarket, λαμβάνοντας ως κριτήριο την ευκολία εύρεσης προϊόντων και την ταχύτητα εξυπηρέτησης του πελάτη.  Αξίζει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας, εξετάστηκαν 4 εκατομμύρια «καλάθια», για διάστημα 17 μηνών.

Αξιοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στο λιανεμπόριο και προχωρημένες τεχνικές ανάλυσης, η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου ELTRUN, ανέπτυξε ένα σπουδαίο ερευνητικό έργο με στόχο την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών και την αύξηση του καλαθιού αγορών.  Η νέα τεχνική δοκιμάστηκε σε πραγματικό περιβάλλον, στο κατάστημα Carrefour Μαρινόπουλος, στο Μαρκόπουλο Αττικής, το οποίο στη συνέχεια επανασχεδιάστηκε εξολοκλήρου προκειμένου να αποτελεί ένα «πρότυπο κατάστημα», βάσει των αναγκών των καταναλωτών.

Μετά την έρευνα, τα προϊόντα τοποθετήθηκαν ανά είδος στο κατάστημα προκειμένου να ακολουθούν τη λογική σειρά που πρότειναν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν ακολουθώντας θεματική διάταξη αναδεικνύοντας συγκεκριμένες «αγοραστικές αποστολές». Σύμφωνα με τις επιθυμίες των καταναλωτών προέκυψαν 9 «αγοραστικές αποστολές» (Πρωινό, Κυρίως γεύμα, Τοστ, Σνακ, Κάβα, Υγιεινή, Είδη πάρτι, Καθαριότητα, Υγιεινή & Ομορφιά).

Το κατάστημα ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο 2014 και το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, με στόχο την επαλήθευση των στόχων: ευκολία αγοραστικού ταξιδιού & χρόνος εξυπηρέτησης.

Αποτελέσματα:

  • Το κατάστημα αύξησε την επισκεψιμότητά του κατά 9%
  • αυξήθηκε το καλάθι των πελατών του κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το μέσο όρο των καταστημάτων
  • Το αποτέλεσμα οδήγησε σε 5% αύξηση του μηνιαίου spending

H ΒΡΑΒΕΥΣΗ

Τον Οκτώβριο του 2015 η Μαρινόπουλος Α.Ε., απέσπασε ένα σημαντικό βραβείο για το καινοτόμο έργο του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το ερευνητικό έργο “Shopping Missions: Business Analytics and Virtual Reality Serving Shopper Needs” κέρδισε το Ευρωπαϊκό βραβείο Λιανεμπορίου 2015 “Best Activation Award” στον τελικό του διαγωνισμού του Ευρωπαϊκού συνδέσμου λιανεμπορικών επιχειρήσεων ECR Europe, που έλαβε χώρα στις 15 Οκτωβρίου, στις Βρυξέλλες.

Direction Business Network
Μ. Ασίας 43, 152 33 Χαλάνδρι,
τηλ. 210 77.12.400, fax 210 77.85.097
e-mail. info@direction.gr
ISO9001